NYTTÅRSFORSETTER 2011

  • Bli flinkere med maten. Ikke småspise de dagene jeg har en trang til det, og tvinge i meg litt mat de dagene /ukene jeg ikke har matlyst. Spise til faste tider og følge det kostholdet jeg har bestemt meg for å ha. Helst ikke godteri&Brus, men det går til nød på lørdager.
  • TRENING! Fortsette med svømming tre dager i uka, gå turer stort sett hver dag og få tak i en ergometersykkel slik at jeg får brukt den også. Liker egentlig styrketrening, men pga. leddene kan jeg ikke løpe eller løfte tungt fordi leddene på en måte stivner, om du skjønner hva jeg mener. Har værgikt og trolig revmatisme.Så vet man det.
  • Bli flinkere med pengene! Nå går jo alt til husleie og regninger, men når Kjæremin etterhvert flytter inn håper jeg utgiftene blir fordelt slik at jeg får litt å rutte med til meg selv også, selv om det kanskje bare er snakk om en kjole her eller en lysestake der. Også har jeg jo begynt å jobbe, så blir vel litt penger der.
  • Være mer sosial. I og med at jeg ikke drikker er det sjeldent jeg blir invitert med ut, og det er igrunn helt greit. Liker ikke den festsituasjonen. Men det går an å finne på andre ting! Gå på Kafé, piknik på stranda osv osv. Mulighetene er uendelige om man bare har litt fantasi.
  • Lage mer god mat fra bunn. Være bevisst på hvilke råvarer jeg bruker og hvordan jeg bruker dem. Ikke nødvendigvis pga. slanking, men fordi jeg er litt redd for at alle tilsetningsstoffene i ferdigmaten kan komme til å gjøre skade vi ikke vet noe om enda. Dessuten er det jo koselig å lage maten selv.
  • Bli flinkere til å pynte rundt meg. Blomster og levende lys er enkle grep man kan ta for å få litt mer liv rundt seg. Om jeg ikke trives i mitt eget hjem er det jo noe som er galt. Og selv om jeg ikke har råd til alt jeg ønsker meg av møbler og ting kan jeg prøve med nye gardiner, blomsterpotter og andre småting som pynter opp litt.
  • Organisere husvasken annerledes. Ja, det blir et eget punkt! Når fredagen kommer er jeg så sliten at jeg ikke orker å vaske som oftest. Om vi rydder etter oss med en gang og tar oppvasken når den er ferdig er mye gjort, henge opp klesvasken med en gang (er fæl til å glemme det!) og organisere leiligheten slik at alt har sin plass. Det er mye jobb, men veldig verdt det!
  • Slutte å bite negler..
  • Fullføre pilegrimsleden til Nidaros! Dette har vi snakket om i over et år, jeg og mamsen. Denne sommeren hadde vi verken tid eller råd, men til neste sommer skal vi klare det. Går ikke i en gruppe, men for oss selv. Derfor må det mye planlegging til, det har vi alt begynt med. Det er en av grunnene til at jeg virkelig må komme meg i form til sommeren, ettersom både rygg, knær, hofter, ankler og..vel, ja! dere skjønner tegninga. alt av ledd krangler. Men det løser jeg med gode sko og treningsbeskyttelse. Gleder meg! Blir så bra :D!

Dette er det jeg har foreløpig, fyller mest sannsynlig på etterhvert! Har laaaange lister hvert år, hvor jeg glemmer halvparten før Januar er over. I år skal listen lamineres og henges på kjøleskapet.


Denne lille kråka skal få mye mer kos og oppmerksomhet
Hva er dine nyttårsforsetter?

2 kommentarer

Martha

29.des.2010 kl.14:33

Gode og gjennomtenkte forsetter :) Håper du klarer å følge i alle fall noen av de sånn noenlunde;)

laila

29.des.2010 kl.23:01

Håper du klarer å gjennomføre dem alle sammen,for dette var fine og fornuftige forsetter :)

Skriv en ny kommentar

Cecilie Mikalsen

Cecilie Mikalsen

19, Hamar

Stort sett glad og snill, om jeg får det som jeg vil. Førskolelærerstudent by day, superhelt by night! Tøffeste superhelten du noen gang vil høre om. Ombestemmer meg like ofte som andre bytter sokker. Vimsete, distré og impulsiv når jeg føler for det. BlogglistenNorske blogger bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits